BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 6, 2012

Fakta tentang israel laknatullah


Bismillahirahmanirahim. Moga Allah mengampuni kita, jika pernah terlintas di hati kita bahawa Presiden Obama lebih baik kepada negara2 Islam. Jika pernah terlintas di hati kita, akhirnya ada Presiden Amerika yang akan membantu negara2 Islam seperti Palestine, Afghanistan dan Iraq. Semua itu dusta belaka. Jangan sesekali kita tertipu lagi. Ingatlah, firman Allah


Sering sekali orang-orang Yahudi dan Nasrani, mengadakan gangguan yang menyakitkan hati. Seperti menghina Rasul mereka dan mengadakan upaya dengan mulut-mulut mereka untuk memadamkan cahaya Allah. Mereka tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti milah mereka.
Segala puji bagi Allah. Telah datang kepada kita petunjuk yang benar. Banyak sekali ajaran-ajaran yang keliru, yang ditulis oleh tangan-tangan mereka. Maka janganlah kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu.

20 Fakta tentang israel :


1. Selain bangsa yahudi, bangsa lain dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel.
2. Setiap bangsa yahudi yang ada di setiap Negara di seluruh dunia menjadi warga negara Israel secara automatik. Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negerinya sendiri sejak puluhan abad yang lalu diusir ke luar Palestin?
3. Penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan dengan cat dan warna khas untuk membezakan antara bangsa yahudi dan non yahudi.
4. Israel membahagikan 85% air bersih hanya untuk bangsa yahudi dan membahagikan 15% lebihannya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel. Secara realiti, Israel memberikan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya dibahagikan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu.
5. Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebanyak 1.8 billion US$ setiap tahun. Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di benua Afrika.
6. Pemerintah Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan. Khasnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lebanon dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.
7. Sebelum berdirinya Israel pada tahun 1948, sudah memiliki industri pengembangan senjata nuklear.
8. Panglima Tinggi Perang Israel mengakui secara terang-terangan bahwa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestina tanpa proses pengadilan.
9. Israel meletupkan tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan internasional pada tahun 1967. Walaupun serangan itu telah mengorbankan 33 tentera Amerika dan mencederakan 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan tindakan apapun terhadap Israel. Hanya dengan alasan bahawa tentera Israel salah sasaran? Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh Negara Islam?
10. Israel merupakan negara yang paling banyak mengabaikan resolusi PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel telah 69 kali. Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika?
11. Sejak tahun 1988, semua industri dan pejabat di Israel hanya boleh menampalkan iklan jawatan kosong dengan perkataan: “kerja kosong hanya untuk bangsa yahudi”, “dicari seorang pekerja dengan syarat bangsa yahudi”.
12. Kementerian Luar Negeri Israel membayar 6 syarikat media Amerika untuk menunjukkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah.
13. Perdana Menteri Israel pertama David ben Gorion sepakat dengan langkah pengusiran secara paksa seluruh bangsa arab dari Israel.
14. Paderi besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pengasas Parti Syas (parti terbesar ketiga di Israel) menyokong aksi tentera Israel untuk menghabiskan warga Palestin? Bahkan ia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya paskah (Israel) yang lalu dalam wawancaranya di sebuah jaringan radio terbesar di Israel:
“Tuhan akan membalas semua kejahatan warga arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya, menghabisinya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan siksaan yang pedih. Kerena itu dilarang semua bangsa Yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga arab, dan wajib bagi setiap yahudi untuk menembak rifel dan senjatanya ke arah dada dan kepala setiap warga arab untuk menghabiskannya, kerena mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk”……
15. Pelarian Palestin adalah terbesar di dunia.
16. Penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Islam Palestin untuk melawan penjajah yahudi?
17. Walaupun Israel terus mengganggu proses belajar dan mengajar dan merosakkan seluruh prasarana pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi negara terbesar di dunia yang penduduknya bergelar doktor. Apabila dilihat dari jumlah peratus penduduknya.
18. Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsa dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya.
19. Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela pernah mengatakan bahawa Israel adalah negara rasis dan apartheid seperti keadaan Afrika Selatan sebelum dia memimpin?
20. Orang Yahudi berjalan bebas di kawasan Palestin tanpa rasa takut sedangkan orang Palestin diawasi dengan ketat oleh tentera Israel.
-tazkirah untuk kita semua
-creadit to akanmati blog



Tuesday, October 30, 2012

Apakah Tujuan Hidup ini ?

sejujurnya... saya dah bosan dengan sandiwara hidup ni... 


Al Imam Ibnu Qoyyim Al Jauziyah –rohimahullah- mengatakan, “Sesungguhnya Allah ‘Azza wa Jalla telah mengutus para rasulNya –‘alaihimush sholatu was salaam-, telah menurunkan kitab-kitabNya, telah menciptakan langit dan bumi agar (mahluknya) mengenal Allah, menyembahNya, mentauhidkanNya, menjadikan semua peribadatan mereka hanya kepada Allah, agar mereka hanya memberikan keta’atannya kepada Allah dan berdo’a hanya kepadaNya, sebagaimana firman AllahTa’ala,
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
“Dan tidaklah Aku ciptakan seluruh jin dan seluruh[1] manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu[2]“.
(QS : Adz Dzariyat [51] :56).
Demikian pula firman Allah Ta’ala,
وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ
“Dan tidaklah Kami ciptakan langit dan bumi serta apa yang berada di antara keduanya kecuali dengan Haq[3]
(QS : Al Hijr [39] :85).
Demikian juga dalam firman Allah Ta’ala
اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا
“Allah-lah yang menciptakan tujuh langit dan seperti itu pula bumi. Perintah Allah berlaku padanya, agar kamu mengetahui bahwasanya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu, dan sesungguhnya Allah ilmu-Nya benar-benar meliputi segala sesuatu”.
(QS : Ath Tholaaq [65] :12).
Firman Allah Ta’ala,
جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِلنَّاسِ وَالشَّهْرَ الْحَرَامَ وَالْهَدْيَ وَالْقَلَائِدَ ذَلِكَ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَأَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
“Allah telah menjadikan Ka’bah, rumah suci itu sebagai pusat (peribadatan dan urusan dunia) bagi manusia, dan (demikian pula) bulan Haram, hadya, qalaid. (Allah menjadikan yang) demikian itu agar kamu tahu, bahwa sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi dan bahwa sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu”.
(QS : Al Maidah [5] :97).
Maka Allah Subhanahu wa Ta’ala mengabarkan kepada kita bahwa sesungguhnya maksud dari penciptaan mahluk dan perkara yang diinginkan dari adanya mereka adalah agar mereka mengenal Allah dengan nama-namaNya yang mulia dan shifat-shifatNya. Demikian juga agar mereka hanya menyembah/beribadah hanya kepada Allah semata dengan tidak menyekutukanNya dan agar manusia menegakkan keadilan yang mana Allah adalah Dzat yang Maha Adil yang dengan shifat adilnya tersebut tegaklah langit dan bumi. Sebagaimana firman Allah Ta’ala :
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ
“Sesungguhnya Kami telah mengutus rasul-rasul Kami[4] dengan membawa bukti-bukti yang nyata[5] dan telah Kami turunkan bersama mereka Al Kitab dan mizaan[6] supaya manusia dapat melaksanakan keadilan”.
(QS : Al Hadiid [57] :25).
Demikian juga Allah Subhanahu wa Ta’ala telah memberitahukan kepada kita bahwa sesungguhnya maksud dari diutusnya para rasul, dan diturunkannya kitab-kitab agar tegak keadilan dimana seagung-agung keadilan adalah tauhid yang dia adalah penghulu keadilan dan penegakan keadilan. Demikian juga (sebaliknya) kesyirikan adalah kedholiman, Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman :
إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ
“Sesungguhnya kesyirikan adalah kedholiman yang paling besar“.
(QS : Luqman [31] : 13).
Kesyirikan adalah bentuk kedholiman yang paling besar dan tauhidadalah keadilan yang paling adil maka semua hal yang merupakan pengingkaran terhadap maksud dan tujuan dari hal di atas[7] merupakan dosa besar yang paling besar dan perbedaan derajat besar dosanya sesuai dengan pengingkaran terhadapnya. Demikian juga semua hal yang bersesuaian dengan tujuan ini merupakan kewajiban yang paling wajib dan bagian dari keta’atan-keta’atan.
Maka renungkanlah prinsip ini dan penjabarannya dengan sebaik-baik perenungan niscaya dengannya engkau akan pahami hikmah dari  Dzat yang Maha Hikmah,  Dzat yang Maha Luas IlmuNya terhadap perkara yang Dia wajibkan kepada para hambanya dan Dia haramkan bagi mereka serta beragamnya tingkat keta’atan-keta’atan dan kemaksiatan-kemaksiatan.
Kesyirikan kepada Allah merupakan sebuah pengingkaran yang nyata terhadap tujuan di atas maka jadilah hal tersebut (kesyirkan) merupakan dosa yang paling besar secara mutlak, Allah haramkan bagi pelakunya surga, Allah halalkan darah, harta dan keluarga pelakunya bagi orang-orang yang bertauhid dengan Allah jadikan pelaku kesyirikan sebagai budak orang-orang yang bertauhid disebabkan mereka meninggalkan penghambaan kepadaNya. Demikian juga Allah mengabaikan mereka dengan tidak Allah terima amal baik mareka, (tidak Allah berikan seseorang untuk memberikan, pent.) syafa’at kepada mereka, dan tidak Allah kabulkan do’a mereka pada hari akhirat nanti bahkan kesalahan kecil merekapun tidak Allah ampuni. Sesungguhnya orang musyrik adalahsebodoh-bodoh orang yang bodoh karena mereka manjadikan tandingan/sekutu bagi Allah dan hal itu merupakan puncak dari kebodohan sebagaimana ia adalah puncak dari kedholiman yang mana orang musyrik (dengan kesyirikannya) tidaklah mampu mendholimi Allah bahkan kesyirikan itu merupakan kedholiman bagi diri mereka sendiri?!! Maka akal manakah yang bisa menerima kedholiman pada diri sendiri…??!!
Allahul Musta’aan, wa Allahu A’lam.
Mudah-mudahan tulisan ini bermanfa’at bagi kami dan pembaca sekalian.
Diterjemahkan dengan penambahan dan perubahan gaya bahasa dari kitabAd Da’u wad Dawa’u lil Imaam Ibnu Qoyyim Al JauziyahRohimahullah- dengan tahqiq Fadhilatusy Syaikh ‘Ali bin Hasan bin Abdil Hamiid Al Halabiy hafidzahullah hal. 183-184 cetakan Dar Ibnul Jauziy, Riyadh, KSA oleh Al Faaqir ilaa Maghfiroti Robbih Abu Haalim Budi As Sijambali.

[1] Kami terjemahkan dengan kata seluruh karena sebagaimana dalam kaidah Tafsir Al Qur’an “Huruf Alif dan Lam yang masuk pada isim sifat, isim jenis, memberikan faidah keumuman sesuai kata yang dimasukinya”. Lihat Al Qowaidul Hissaan Al Muta’aliqotul bi Tasiril Qur’an oleh Syaikh Abdurrahman bin Nashir As Sa’diRohimahullah hal. 19-22 cetakan Dar Ibnul Jauzy, Riyadh, KSA atau terjemahan dari saya untuk kitab ini, mudah-mudahan Allah ‘Azza wa Jallamudahkan kami untuk menyelesaikannya.
[2] Syaikh Muhammad bin Abdul Wahaab Rohimahullah mengatakan dalam Tsalatsatul Ushul beribadah kepadaKu maksudnyamentauhidkanKu. [lihat Hushulul Ma’mul bi Syarhi Tsalatsatil Ushul hal. 46-47 cetakan Maktabah Ar Rusyd, Riyadh, KSA].
[3] Syaikh Abdurrahman bin Nashir As Sa’di Rohimahullahmengatakan, “maksudnya dengan haq yang menjadikan sesuatu yang berada diantaranya (langit dan bumi) sebagai dua dalil yang menunjukkan sempurnanya kedua ciptaanNya (langit dan bumi), ketentuanNya, keluasan rahmatNya dan hikmahNya, ilmuNya yang luas dan sesungguhnya tidaklah pantas ibadah (ditujukan) kecuali hanya kepadaNya yang tiada sekutu bagiNya”. [Lihat Taisir Karimir Rohman oleh Syaikh Abdurrahman bin Nashir As Sa’di Rohimahullah hal. 409 cetakan Dar Ibnu Hazm, Beirut, Lebanon.]
[4] Dikatakan oleh Penulis Tafsir Jalalain –rohimahumallah-yang dimaksud dengan أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا adalah para malaikat yang Kami utus kepada para Nabi. [Lihat Tafsir Jalalain Li Imamaini Al Jalilaini Muhammad bin Ahmad Al Mahalli dan Abdurrahman bin Abi Bakr As Suyuthi dengan ta’liq dari Syaikh Shofiyurrohman Al Mubarokfuri hafidzahullah hal. 312 cet. Darus Salam, Riyadh, KSA.]
[5] Maksudnya hujjah hujjah yang jelas dan nyata. [sumber idem.]
[6] Maksudnya keadilan. [sumber idem.]
[7] Yaitu adalah maksud dari diutusnya para rasul, dan diturunkannya kitab-kitab agar tegal keadilan dimana seagung-agung keadilan adalah tauhid yang dia adalah penghulu keadilan dan penegakan keadilan.
creadit to : al-hijroh.com

Saturday, October 27, 2012

moto gp 2012

setahun menunggu sampai la mase yang ditunggu .. tahun ni sgt2 meriah sbb kemunculan rider malaysia zulfahmi khairuddin. ape yang menarik ari tu dia dapat tempat pertama masa sesi kelayakan masa. mmg teruja betul tgk rider malaysia masa tu.


first day hari qualifying baru sampai 


redeem tiket nak masuk. penat tu parking jauh gila


tribute for simoncelli


ciao marco 


moto 3 qualifying zulfahmi no 1


balik makan di kg baru


second day "race day"


team yamaha. hahaha


bersama pelancong


proud be malaysian


zulfahmi beat 


# GO TI63R


mahal giler

balik tu ujan lebat giler.. menapak la jugak kat sepang tu dengan lumpur bagai.. tapi sangat puas ati sebab dapat tgk zulfahmi naik podium. 

tahun depan fahmi main untul team redbull yang tgh tu naik moto 2 sebab dia dah jadi juara dunia bagi ketegori moto 3. tahniah untuk banting boy jumpa lagi tahun depan.. insyallah...

Friday, October 26, 2012

movie bulan ini

1. Hantu kapcai





Mengisahkan tentang Ajib (lakonan Zizan Razak), seorang mat rempit yang kesempitan wang terjebak dalam perlumbaan haram dengan musuh ketatnya, Tiger (lakonan Remy Ishak) demi memenangi wang pertaruhan.


Bagi memastikan kemenangan berpihak padanya, Tiger telah melakukan khianat dalam perlumbaan itu sehingga menyebabkan kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib. Ajib kini menjadi hantu yang hanya mampu dilihat oleh calon Imam Muda di kampungnya iaitu Ibrahim (lakonan Fizz Fairuz). Ibrahim terpaksa mencari jalan untuk meyakinkan keluarga Ajib dan memberi semangat kepada Akim (adik kepada Ajib, lakonan Hairulazreen) untuk menuntut bela di atas kematian abangnya, sekaligus menebus hutang Ajib.


lokasi - the curve dan midvalley. kenape 2 tempat sebabnye tgk dua kali. hahaha enjoy this movie. 


2. Taken 2


yang aku faham cite ni sambungan dari yang pertama.. ok la.. disebab kan hero dia tua so aksi pon tak de la nk hebat mana cuma cara dia selesaikan misi tu mmg cool la tenang je.. cuma yang spoilnye.. pengganas dalam cite ni orang islam.. so dia ni nak tunjuk seolah2 orang islam ni mmg pengganas

3. The rasident evil


yang ni pon tgk 2 kali jugak .. firstly yang 3d mmg nyam teruk sbb banyak efek yang dia tonjolkan yang second sbb member lanje aku on kan je.. disebabkan aku tak layan cite ni dari yang memula aku pon blur2  la nk faham... tp ape yang aku tau cite ni akan bersambung lagi sbb ending dia ade bende lagi yang minah ni kene selesaikan

4. Premium Rush


filem ni mmg gempak la bagi aku sbb dari mula cite die dah atas basikal.. cite yang simple tp diolah dgn baik.. jalan cite menarik.. dan padat. seda2 je da abis.. 

5. Antapal The Gangster


Diinspirasikan daripada era gangster Thai pada tahun 1956, filem ini mengikuti kisah dua orang gangster, Daeng (Somchai Khemklad) dan Jod (Krissada Sukosol Clapp). Pada tahun 1950-an, mereka yang terlibat dengan kegiatan gangsterisme telah dihormati ramai. Namun selepas pasukan askar diktator tiba dan cuba menghapuskan kegiatan ini, ahli-ahli gangster sama ada telah dibunuh atau pun dimasukkan ke dalam penjara. Namun bagi Daeng dan Jod, mereka berazam untuk mengharungi tempoh kesusahan itu. Selepas satu ketika, mereka ingin kembali dalam dunia tersebut dan mula bekerja di bawah mafia yang berkuasa. Pada masa yang sama, dua orang anak muda, Thong (Sakrin Suthammasamai) dan Piak ( Kritsada Suphapphaphro) memandang Jod dan Daeng sebagai idola mereka. 



di adaptasi dari pengarah film paranormal.. ceritenye menarik tapi banyak sgt adengan kejut mengejut ni.. ending  dia x brapa nak best sbb si pembunuh adalah dikalangan ahli keluarga tu sendiri. and tak kan abis sbb dia akan cari waris untuk mangsa seterusnya.. 

Tuesday, September 18, 2012

Hanamichi Sakuragi



Hanamichi Sakuragi telah dilahirkan pada 1968 dalam satu keluarga bagi kelas pekerja biasa. Ibunya meninggal dunia sewaktu beliau dalam usia amat muda, tanpa cinta ibunya dia menggunakan keganasan (chaos) untuk menyelesaikan masalah-masalahnya. berbeza dengan anak budak lelaki lain dia sangat tinggi di umur 12 tahun purata ketinggian 1.75 mts, dan badannya bermula bagi memperoleh pasukan dan satu banyak tentangan melalui perlawanan-perlawanannya. sewaktu dia mempunyai satu perlawanan dengan pelajar-pelajar dalam zon sukan University of Tokyo ; keupayaannya semasa merampas bola, kepantasan berlari dan faktor fizikalnya amat menarik perhatian yang lain

Dalam satu perlawanan persahabatan, di umur 17, pada National Team Jepun, Hanamichi 1.89 mts, adalah unik satu itu adalah bukan takut oleh profesional-profesional itu dan menyatakan 33 mata sahaja: 10 das, 3 dipaku, 1 tiga, 1 ditembak yang tidak menemui istilah bagi menerangkan, dan 2 tembakan bebas.

Walaupun pasukannya hilang dengan hanya 59 mata (59 - 115), adalah satu permainan pertama cemerlang untuk Hanamichi. Bola keranjang berada di huru-hara, dan dia telah dinamakan “harapan bagi Bola Keranjang Jepun”. Bagaimanapun, bapanya jatuh satu tahun sakit tidak lama kemudian. Hanamichi kembali ke Tokyo. Dia turun bas di Tokyo dan pada pinggir jalan sewaktu merentasi hospital sebuah kereta memecut dan pantas melanggarnya.

Walaupun dia digelar “badan kebal”, kesannya adalah terlalu kukuh. Dia rebah, dibawa  ke hospital. Malangnya ia terlalu lambat… sebelum mereka menghantar dia ke bilik pembedahan dia mengalami pendarahan dalaman, hanya pada usia 18 tahun.

orang-orang Jepun bermain Basketball beranggapan masa depan bola keranjang mereka habis musnah, mereka beranggapan kehilangan ini “Amat Besar”. Mangaca Takehiko Inoue mewujudkan siri-sirinya” slam dunk” berdasarkan sejarah belia ini.



-aku mmg minat die ni... lagi-lagi part die berebut awek ngan si kaede.




my collection of slam dunk


Monday, September 10, 2012

gadget terbaik ?


First skali Untuk peminat I phone (apple) ...

Dengan berita ini ura2 yg mengatakan iPhone 5 bakal di launch pada 4 Oktober depan di USA semakin menjadi kenyataan.Dalam sumber tersebut Apple akan launch pada 4 Oktober dan mula di jual 2 minggu selepas itu
Adakah ini benar atau spekulasi? mari lah kita sama sama tunggu
iPhone 5 ini dikatakan membuat perubahan dari segi bentuk fizikal dimana ianya agak nipis dari iPhone 4 manakala camera diupgrade dr 5 mp ke 8 megapixel dan juga menawarkan ruangan storage sehingga 64 gb..dan yg pasti ianya akan menggunakan IOS5 sebagai sistem operasi utama
Harga saya jangkakan antara RM2800-RM3500
baru-baru ni apple menang kes saman pasal pattern dengan samsung kalau nak tgk dengan model ni lebih kurang je.. cuma nipis sikit la.. (apple masyuk padahal owner da lama mati)
kedua macam mana pulak dengan SAMSUNG mesti tak nak kalah kan? tengok ni..
haa.. ni la model untuk note 2 macam bakar line je dieorang ni.. masing2 nak menang.. market dua2 pon bleh tahan..  ni antara specifications note II

Specifications




Network

  • 3G: HSPA+21Mbps
    (HSDPA 21Mbps / HSUPA 5.76Mbps)
  • 4G LTE: 100Mbps / 50Mbps

Processor

  • 1.6 GHz quad-core processor

OS

  • Android 4.1 (Jelly Bean)

Display

  • 140.9 mm (5.55") HD Super AMOLED (1,280 x 720)



Dimension

  • 80.5 x 151.1 x 9.4 mm, 180g





Battery

  • Standard battery, Li-ion 3,100mAh

Memory

  • 16/32/64GB User memory + 2GB (RAM)
  • microSD slot (up to 64GB)

S Pen Optimized Features

  • S Pen Experience
    - S Note, S Planner, Email with hand-writing
      integration
    - S Pen Keeper
    - Quick Command, Easy Clip, Photo Note, Paper
      Artist
    - Shape Match, Formula Match


1 Step tasking / Multitasking features

  • Air View
  • Popup Note, Popup Play
  • Page Buddy / Tag Buddy / Word Buddy




Connectivity / Sharing Features

  • Bluetooth® v 4.0 (Apt-X Codec support) LE
  • USB 2.0 Host
  • WiFi 802.11 a/b/g/n (2.4 & 5 GHz), Wi-Fi HT40
  • Wi-Fi Direct
  • NFC
  • S Beam
  • Samsung AllShare Play & Control
  • Samsung AllShare Cast (WiFi Display)
    - Mirroring & Extention
  • Samsung AllShare Framework

Other

  • Samsung TouchWiz / Samsung L!ve Panel
  • Samsung Kies /Samsung Kies Air
  • Samsung ChatOn mobile communication service
  • Smart Stay, Direct claa, Screen Recorder,
    Quick Glance
  • Samsung ChatOn mobile communication service
  • Samsung S Suggest


macam mana dengan ni ? ngam x? rilex dulu.. sony pon tak nak duduk diam..  dah dua2 bikin panas.. kene diingat sony  and nokia antara pengeluar handphone paling laris sebelum kemunculan smartphone ni..

jom usha SONY...




 sony muncul dengan 3 model sekaligus iaitu xperia P ,S, U sekali  apa yang menariknya sony tak tiru sape2 pon tp dia lebih pada quality... tahan lasak.. satu2 smartphone yang boleh tangkap gambar dalam air.. sesuai la untuk pengguna yang lasak. kene lak cam aku ni.. naik moto kompem basah kene ujan ..hehehe

more detail tgk video kat you tube kat bawah ni

xperia "klik"

dah bagi 3 choice tu rase2 mana yang paling ngam.. jap ade lagi 1.

yang ni ASUS padfone .. sebab ape padfone.. die gabungan antara pad (table ) dengan fone (phone) harga dalam 2.5k tak silap.. kira okay la kan. dengan nilai tu kita dalam 3 bende sekali. da tak yah nk beli tab.. n keyboard  "pengguna bijak"


sekian je untuk sesi hari ini..

mood "sudah jemu sama itu berry2..." k bye..






Wednesday, September 5, 2012

Jatuh cinta sama itu "duke"

Jentera baru keluaran KTM model DUKE 200 dan 690 memang  ngam terok beb.. 


release dah kat malaysia.. yang ni untuk model 200 rate 18k


duta KTM rider moto 3 zulfahmi khairudin #63


yang ni model 690 rate 49k myvi sebijik tu.. hehe


UAI antara peminat moto KTM ni. 







Monday, September 3, 2012

tiba masanya " ku cari teman pengganti "

Entah kenapa dan mengapa lagu ni berhantu... kat mana2 terngiang2 (betul ke ejaan tu?) je kat kepala otak ni.. firstly liriknya memang terbaik la kan.. malique punya kias memang mendalam maksudnya.. al maklum dulu pon kelas sastera.. untuk lagu ni gua bagi  5***** layan...



Ketawa bersamaMenangis bersamaKu bersumpah harap kitaMati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti





Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/06/lirik-lagu-teman-pengganti-black-ft.html#ixzz25PVN83Mi


*pelan - pelan melepaskan... sikit - sikit melupakan.. hidup mesti diteruskan.. ya mesti diteruskan. =)